پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227747
تعبير «آشتي ملي» معني ندارد/مردم با کساني که روز عاشورا جوان بسيجي را با قساوت کتک زدند آشتي نمي‌کنند/ مسئولين بايد نشان دهند در حوزه اقتصاد چه اقدام و عملي کردند؟
تاریخ انتشار : 1395/11/28 08:50:34
نمایش : 1042
رهبر معظم انقلاب فرمودند: يک عده‌اي تعبير آشتي ملي را مي‌گويند اينها به نظر من معني ندارد مردم با هم متحدند؛ چرا مي‌گوييد آشتي؟ مگر مردم با هم قهرند؟

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار پر شور هزاران نفر از مردم آذربايجان، حضور منسجم، مقتدارنه و پرطراوت ملت در راهپيمايي ۲۲ بهمن را «مايه‌ي آبروي انقلاب و نظام و ايران» خواندند و با اشاره به اينکه مسئولان نبايد اين حضور را به معناي گله نداشتن مردم تصور کنند، افزودند: آمريکا مي‌خواهد با تکرار ترفند تهديد و جنگ نظامي، توجه مسئولان کشور را از صحنه جنگ واقعي يعني جنگ اقتصادي منحرف کند، مسئولان هوشيار باشند و همه همت خود را صرف حل مشکلاتي همچون بيکاري، رکود، گراني و تبعيض کنند.

رهبر انقلاب اسلامي، حضور پرشکوه ملت در راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال را «مايه آبروي انقلاب و نظام و ايران» خواندند و با تشکر صميمانه‌ي قلبي از مردم خاطرنشان کردند: امسال نه فقط منابع داخلي از افزايش حضور مردم در بسياري از شهرها سخن گفتند بلکه دشمنان انقلاب هم بر خلاف سالهاي قبل، با استفاده از تعابير «ميليوني» به اين حضور عزت‌بخش اذعان کردند و زبان بنده حقيقتاً از اداي تشکر از ملت قاصر است.


ايشان با اشاره به تلاش بي‌وقفه سيا، موساد، دستگاه اطلاعاتي و جاسوسي انگليس و هزينه شدن دلارهاي نفتي قارونها براي فضاسازي بر ضد انقلاب و جمهوري اسلامي گفتند: در تمام طول سال، صدها شبکه ماهواره‌اي، فضاي مجازي و ورشکستگان فراري از ايران، به تحقير و تضعيف و متهم سازي نظام مشغولند اما حضور عظيم ملت همچون باران رحمت الهي، در روز ۲۲ بهمن اين فضاي غبارآلود را پاکيزه مي‌کند و همچون رودخانه‌اي زلال و مبارک، آلودگي‌ها را مي‌زدايد.


حضرت آيت الله خامنه‌اي تأمل در ترکيب جمعيتي راهپيمايي ۲۲ بهمن را ضروري و بسيار مهم برشمردند و افزودند: اکثر اين جمعيت عظيم، دوران تلخ و سياه اختناق طاغوت، پيروزي انقلاب، امام راحل و دفاع مقدس را نديده‌اند اما با احساس و معرفت و روشنفکري و روشن‌بيني به خيابانها مي‌آيند.


ايشان خاطرنشان کردند: حضور اميدآفرين و ايستادگي نسل سوم و چهام در ميدان دفاع از انقلاب و نظام، نشان‌دهنده رويندگي و بالندگي انقلاب و نکته‌اي بسيار مهم و درخور توجه است.


رهبر انقلاب اسلامي، تلاش دشمنان را براي ناکارآمد نشان دادن نظام، کوبيدن آب در هاون برشمردند و افزودند: ما البته مثل همه جاي دنيا نابساماني‌هايي داريم که به هيچ‌وجه از آنها نمي‌گذريم اما دشمن در تلاش است پيشرفتها و کارهاي بسيار مهم ۳۸ سال اخير را ناديده بگيرد و مردم را مأيوس کند.


حضرت آيت الله خامنه‌اي با استناد به گزارشهاي واقعي، پيشرفتهاي کشور را در ۴ دهه اخير در برخي امور زيربنايي، شگفت‌انگيز خواندند و يادآوري کردند: برخي از اين پيشرفتها و جهش‌ها در دوره‌هاي صدساله هم معمولاً امکان پذير نيست.
ايشان آبرو و عزت ملي ايرانيان را در مقايسه با دوران تحقيرآميز طاغوت، از دستاوردهاي پرافتخار انقلاب برشمردند و افزودند: رژيمِ تو سري خور از امريکا و انگليس، ملت را ذليل و خوار کرده بود اما امروز همه به عزت و اقتدار ملت و حضور تعيين‌کننده ايران اذعان دارند و مي‌دانند در تقريباً همه مسائل منطقه، اگر ايران حضور نداشته باشد و اراده نکند، کاري به پيش نخواهد رفت.


رهبر انقلاب ۲۲ بهمن را «نعمتي الهي و فرصتي گرانقدر» براي اعلام مواضع و خواسته‌هاي ملت دانستند و افزودند: امسال، ملت نشان داد در مقابل دشمنان ايستاده است و به دنبال تحقق اسلام و پيشرفت نظام اسلامي برخاسته از مردم است و هر مسئولي با ملت همراه نباشد و ايستادگي نکند ملت او را بدون ترديد پس خواهد زد.


حضرت آيت الله خامنه‌اي به مسئولان کشور تأکيد کردند: حضور پرشور مردم در مقابل دشمن کمين کرده براي بلعيدن ايران را به حساب گلايه نداشتن آنها از عملکرد مسئولان نگذاريد چرا که مردم از مسائل مختلف از جمله تبعيض و کم کاري و بي اعتنايي به مشکلات گلايه‌مندند و احساس ناراحتي و رنج مي‌کنند.


ايشان خاطرنشان کردند: سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» در حال پايان يافتن است و مسئولان دولت و ديگر قوا بايد به مردم گزارش دهند در اين زمينه چه کرده اند؟


رهبر انقلاب در همين زمينه افزودند: مسئولان نبايد به مردم بگويند «بايد چنين بشود»، بلکه بايد بگويند «چنين شد».


حضرت آيت الله خامنه‌اي، «بيکاري و رکود و گراني» را از مشکلات مهم کشور خواندند و گفتند: البته مسئولان در تلاش هستند اما ظرفيت‌هاي کشور بيش از اينهاست و راه خروج از مشکلاتِ چند بعدي هم مشخص است.


ايشان به سخنان ۶ سال پيش خود در زمينه هدف‌گذاري دشمن براي تشديد فشارهاي اقتصادي و دلسرد شدن مردم اشاره کردند و افزودند: مسئولان بايد به مسائل اقتصادي توجه کامل کنند، البته مسائل فرهنگي و علمي نيز مهم است اما در نگاه کوتاه‌مدت، مسائل اقتصادي در اولويت است.


رهبر انقلاب اسلامي در تحليل هدف واقعي دولت قبلي و فعلي امريکا در تکرار ترفند «تهديد ايران به جنگ» افزودند: امروز هم مثل قبل از گزينه‌هاي نظامي روي ميز حرف مي‌زنند و آن مسئول اروپايي هم به مسئولان ما مي‌گويد «اگر برجام نبود وقوع جنگ حتمي بود»، اما اين حرف يک دروغ محض است و آنها مي خواهند ذهن ما را از جنگ واقعي يعني نبرد اقتصادي منحرف کنند و به جنگ نظامي سوق دهند تا مسئولان کشور از تمرکز در عرصه پيشرفت اقتصادي و توجه به جنگ فرهنگي غربي‌ها با ملت ايران باز بمانند.


حضرت آيت الله خامنه‌اي، نظارت و پيگيري طرحها و برنامه‌ها را کاملاً ضروري خواندند و گفتند: از رئيس جمهور محترم خواسته‌ام به مديران اجرايي تذکر دهد که مديريت بايد با شفافيت و نظارت و پيگيري همراه باشد وگرنه صرف اينکه مديران بگويند «بشود» و طرف مقابل هم بگويد «چشم»، پيشرفتي صورت نمي گيرد و کار عيني انجام نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي با استناد به آيه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» تأکيد کردند: منظور اين آيه فقط توجه به قوه نظامي نيست بلکه معناي آيه اين است که هرچه مي‌توانيد درون خود را از همه نظر قوي کنيد که اين همان استحکام ساخت داخلي است که بارها گفته‌ام.


رهبر انقلاب اسلامي، تحقق رشد ۸ درصدي را به استناد نظر متخصصان و به شرط استفاده کامل از ظرفيتهاي داخلي امکان پذير دانستند و خاطرنشان کردند: معناي واقعي رشد، رشد توليد و استحکام داخلي اقتصادي يعني همان اقتصاد مقاومتي است نه فقط فروش بيشتر نفت که البته آن هم مفيد است.


ايشان با انتقاد از عناصري که فقط روي کمبودها و ضعفها دست مي گذارند و آنها را بزرگنمايي مي‌کنند، افزودند: نکته قابل تأمل اين است که اين عناصر همان کساني هستند که خودشان به دشمن گراي تحريم‌ها را داده‌اند.


رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان، حادثه ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ تبريز را درسي مهم و همچون موتور پيش‌برنده ملت در پيروزي انقلاب اسلامي دانستند و افزودند: مردم آذربايجان در همه تحولات مهم اجتماعي و سياسيِ ۱۳۰ سال گذشته کشور مانند قضيه تنباکو، مشروطه، نهضت ملي‌شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس از اصلي‌ترين محورهاي مبارزه بوده‌اند و اين، شناسنامه و تاريخ پر افتخار آذربايجان است.


حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به تحرکات تفرقه‌افکنانه برخي گروهها در سالهاي اول انقلاب در تبريز، گفتند: امام بزرگوار ما در مقابل آن حرکتها که برخاسته از سياستهاي قديمي انگليسي‌ها بود، فرمودند «هيچ‌کس نگران نباشد، چراکه خود مردم تبريز جواب آنها را خواهند داد» و همين‌گونه نيز شد.


ايشان، هوشياري قشرهاي مختلف مردم از جمله مردم و جوانان و نخبگان آذربايجان را در مقابل اختلاف‌افکني و وسوسه‌هاي دشمنان ستودني خواندند و گفتند: آذربايجان نقطه قوت انقلاب و نظام اسلامي است و مردم آن در راه دفاع از وحدت ملي از جانشان مايه گذاشته‌اند که همه بايد قدردان اين فداکاري باشند.


حضرت آيت الله خامنه‌اي، تنوع قوميتهاي مختلف همچون ترک، فارس، لُر، کُرد، عرب و بلوچ را فرصتي ارزشمند براي ايران دانستند و خاطرنشان کردند: دشمن همواره به ايجاد شکاف قوميتي چشم طمع دوخته تا به خيال خود از هر گسلي در کشور استفاده و زلزله ايجاد کند، در حالي‌که هيچ گسلي در کشور وجود ندارد و مردم، يکپارچه و متحد هستند.


رهبرانقلاب اسلامي با اشاره به سينه سپر کردن و ايستادگي اقوام بزرگ ايراني و از همه بهتر مردم آذربايجان در مقابل سياستهاي خباثت‌آلود دشمنان، مرحوم مولوي عبدالعزيز ساداتي از علماي اهل سنّت بلوچ، مرحوم شهيد شيخ‌الاسلام از علماي اهل سنّت کردستان و همچنين سردار جوان و عرب خوزستاني شهيد علي هاشمي را نمونه‌هايي از حرکت متحد و هماهنگ اقوام در دفاع از اسلام و انقلاب دانستند و افزودند: ملت ايران متحد، منسجم، همراه و همدل است.


حضرت آيت الله خامنه‌اي از همين زاويه به تعبير مطرح‌شده در روزهاي اخير با عنوان «آشتي ملي» اشاره کردند و با بي‌معني دانستن اين تعبير و انتقاد از پر و بال دادن به آن در روزنامه‌ها، گفتند: مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتي کنند؟ قهري وجود ندارد، البته مردم ما با کساني که در سال ۸۸ به روز عاشوراي حسيني اهانت کردند و با قساوت و لودگي و بي‌حيايي، جوان بسيجي را در خيابان لخت کردند و کتک زدند، قهر هستند و با آنها آشتي هم نمي‌کنند.


ايشان افزودند: البته کساني که با اصل انقلاب مخالف بودند و مي‌گفتند «انتخابات بهانه است و اصل نظام هدف ماست»، عده‌اي معدودند و در مقابل اقيانوس عظيم و پر طراوت ملت ايران، فقط يک قطره کوچک هستند.


رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: مردم ايران در جايي که پاي اسلام، ايران، استقلال و ايستادگي مقابل دشمن در ميان است، با همه وجود ايستاده و با يکديگر متحد و مجتمع هستند، البته ممکن است در فلان قضيه سياسي دو نفر با هم اختلاف‌نظر داشته باشند، اما اين چيز مهم و مؤثري نيست و مسئله‌اي عادي و طبيعي به‌شمار مي‌رود.


حضرت آيت الله خامنه‌اي تأکيد کردند: اقيانوس خروشان، منسجم و متحد ملت بايد روز به روز تقويت شود.


رهبر انقلاب با اشاره به شعله هاي اميد مقدس و الهي که همواره دل ملت را گرم کرده است افزودند: با وجود همه پيشرفتها ما تاکنون در تحقق آرمانهاي اسلام و انقلاب، تنها قدمي کوتاه برداشته‌ايم و بايد به سوي جامعه‌ي اسلاميِ عادلانه، پيشرفته، مقتدر و با عزت گامهاي بلندي برداريم که به فضل الهي با ادامه مسير ملت و نظام، قطعاً پيروزي و آينده متعلق به ملت عزيز ايران خواهد بود.


پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آيت‌الله مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز با تسليت ايام فاطميه، گفت: مردم غيرتمند آذربايجان در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ حماسه اي تاريخي و به‌يادماندني آفريدند و در ۲۲ بهمن امسال نيز بار ديگر بصيرت و آگاهي خويش را اثبات کرده و با رهبر خود تجديد ميثاق کردند.


نماينده ولي فقيه درآذربايجان شرقي، با بيان اينکه ايرانيان هيچ گاه فريب شيطان بزرگ را نخورده و نخواهند خورد، تأکيد کرد: ملت ايران با وحدت و يکپارچگي ثابت کرده‌اند که در دفاع از منافع و امنيت ملي متحد هستند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html